Scopul acestui proiect este creșterea gradului de responsabilitate activă a populației din București, Dâmbovița și Giurgiu în ceea ce privește sustenabilitatea și schimbarea climatica.

Perioada de desfășurare:

1.05.2020-30.04.2021

Obiectivele specifice ale proiectului sunt:

  1. Crearea unei rețele active pe toată durata proiectului (și ulterior) de 20 de facilitatori/facilitatoare (profesori si voluntari externi) de educație non-formală focusată pe dezvoltarea de competențe de cetățenie globală (pe subiectul schimbării climatice și a stilului de viață sustenabil);
  2. Dezvoltarea de competențe de cetățenie globală (cu accent pe schimbarea climatică și stilul de viață sustenabil) în rândul a 500 de elevi/eleve din 5 școli din București, Giurgiu și Dâmbovița;
  3. Publicarea unui ghid cu pași concreți de întreprins de către orice școală/persoană/comunitate care își dorește să devină mai responsabilă în ceea ce privește schimbarea climatică și stilul de viață sustenabil. 

Activități:

– Organizarea unui program de formare a facilitatorilor multiplicatori în educația globală (cu focus pe schimbarea climatică și stil de viață sustenabil);

– Implementarea planului de schimbare personală a facilitatorilor;

(fiecare facilitator are alocat un „Mentor în Sustenabilitate” din partea echipei, iar pe baza grilei realizata la cursul de formare se pastrează comunicarea cu facilitatorul, se face monitorizare permanentă, cercetare pentru idei creative de implementarea în viața de zi cu zi, comunicarea acestora facilitatorilor, incurajarea acestora sa impartășească rețelei cum se produc schimbarile in viața lor, sesiuni de feedback);

– Dezvoltarea unei curricule de educație non-formală axată de dezvoltarea de competențe de cetățenie globală (cu focus pe schimbarea climatică și stilul de viață sustenibil) ce poate fi utilizată în școli țintă și nu numai;

– Implementarea Curriculei în 5 școli pentru cel puțin 500 elevi de către facilitatorii voluntari;

– Organizarea de acțiuni de advocacy către directoratul școlii de către elevi cu suportul multiplicatorilor și al părinților –pentru aprobarea planului de schimbare a școlii 

–  Realizarea unui ghid cu pași concreți de întreprins de către orice școală/persoană/comunitate care își dorește să devină mai responsabilă în ceea ce privește schimbarea climatică și stilul de viață sustenabil.

Rezultate

La final de proiect, putem spune că am reușit să ajungem la 520 de copii, cu care am avut discuții despre cum și ce pot ei să facă pentru a avea mai multă grijă de planetă. Iar acum, scos repede și fierbinte din cuptorul electronic în care a fost creat, am publicat și ghidul care ne oferă soluții și ne îndumă să facem pași mai mici sau mai mari pentru a putea integra câteva principii sustenabile în viața zi cu zi. Se găsește aici și încă e cald. Rezultatele proiectului pot fi consultate mai jos.

Proiectul a fost finanțat prin programul Corpul European de Solidaritate.