Metode

Biblioteca VieMetodă de responsabilizare socială

biblioteca vie

Biblioteca Vie funcţionează ca o bibliotecă obişnuită – cititorii vin şi împrumută cărți pentru o perioadă limitată de timp, însă, CȦRȚILE sunt FIINȚE UMANE și intră într-un dialog personal cu cititorul.

Metoda își propune să promoveze respectul pentru drepturile omului și deminitatea umană, să atragă atenția asupra diversității în toate formele ei și să stimuleze dialogul între oameni.

Ideea Bibliotecii Vii a fost inițial dezvoltată de organizația daneză “Stop the Violence”, de către cinci tineri din Copenhaga în urma unui atac asupra unui prieten. Acest atac brutal asupra prietenului lor, care din fericire a supravietuit, i-a determinat pe acești tineri să facă ceva în legătură cu această problemă, să crească nivelul de conștientizare și să îi mobilizeze pe tinerii danezi  împotriva violenței. Astfel, în anul 2000, organizația “Stop the Violence” organizează prima Bibliotecă Vie în cadrul Festivalului Roskilde.

În Asociația A.R.T. Fusion am folosit pentru prima dată Biblioteca Vie în mai 2009 în cadrul campaniei „Have a Lemon! Taste Diversity”, iar de atunci până în prezent am organizat peste 20  de Biblioteci Vii, care au avut în “rafturi” peste 200 de cărți vii și peste 3000 de cititori.

 

______________

Campanii stradale – Metodă de responsabilizare socială

animatie0

Campania stradală este o dimensiune alternativă de schimbare socială. Scopul campaniei stradale este acela de a identifica problemele din cadrul unei comunităţii, iar prin intermediul folosirii unor metode de animaţie stradală (teatru de stradă, flash mob, jonglerie, clovnerie etc.) şi prin crearea contextului potrivit de punere în aplicare, să-i facă conştienti pe oameni de problemele existente în comunitatea lor şi de posibilele căi de soluţionare a acestora.

Cu ajutorul campaniilor stradale poți ajunge în locuri în care alte metode de intervenție socială nu reușesc să ajungă: pe stradă, pe nisip, pe iarbă, într-o parcare sau în mijlocul orașului și le oferă șansa celor din jur să asiste atâta timp cât doresc, din momentul în care doresc.

În anul 2008 am organizat prima campanie stradală în cadrul proiectului “Atitudine pe strada ta”, unde echipele care au lucrat folosind animația stradală i-au luat pe trecători prin surprindere și i-au fascinat cu un spectacol colorat, promovând astfel toleranța și îndemnând oamenii să ia atitudine.

____________________

Animația video

Iată un clip realizat de participanții unui atelier la Băile Tușnad. Pentru că prin animații se pot spune povești faine.

„Animatia Video este o metodă foarte ușoară, dar prea puțin (spre deloc) folosită din cauza aspectelor tehnice implicate și a timpului necesar pentru realizarea unui clip de animație. Din aceste motive, participanții au început sesiunile reticenți și neîncrezători in fortele proprii. Participantii  s-au simțit foarte încurajați să folosească orice material și metoda pentru a realiza materialul final. Au folosit de la hârtiile și culorile puse la dispoziție pe parcursul trainingului, la obiecte personale și de la locația trainingului, inclusiv pe ei inșisi. Ceea ce m-a bucurat cel mai tare a fost disponibilitatea participanților spre metodă.” (Oana Vieru, trainer pe metoda animației video)

2 thoughts on “Metode

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Poți folosi aceste etichete și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>